Saturday, January 16, 2010

teko johnson bross yang pelik 2




nie lagi satu teko pelik sesat yang saya terjumpa di kedai apek di selatan tanahair....tempat mat gebu.....teko ni simple bewarna putih gading, tp yg menawan adalah rupa bentuk potongan badanya,saya gelarkan teko ini "siku menyiku" (berinspirasikan dari mat gebu sempena cawan siku..)hikhik...di tambah dengan corak bunga/motif yang seakan akan corak pada sesetengah pinggan belanda/asahan....hijau dan merah cukup sinonim....dr mark teko ini....mungkin ia di keluarkan pada awal atau akhir tahun 1930an....teko nie saya gunakan setiap hari sebab air bila di tuang x meleleh pun dr muncung teko....tepat pada sasaran....cuma syg...cawan nya saya x pernah jumpa....huhuhu...sapa ada jumpa atau ada cawan dia...jual la kat saya.......

No comments:

Post a Comment