Friday, January 15, 2010

Bekas cabai





Bekas cabai kicap garam ini....memang dah lama di gunakan oleh keluarga tok saya......sampaikan bahgian seramik berbunga tu retak...dan satu dari bekas kaca nya pecah.....jd yg selamat hanya la 4 bekas daripada 5 kelenkapan....bekas ini buatan belanda.mungkin di keluarkan pada tahun2 1940an. mungkin ramai tertanya byknya barang tok nenek dia...?...biar betul...buat makluman nenek sebelah ibu tunggal selama 3 keturunan, moyang2 perempuan terdahulu hanya mempunyai saudara melalui keluarga sebelah suami mereka....jadi barang2 pusaka ini tercampak sehingga kepada nenek saya, tp bonda saya mempunyai 7 beradik....dan syukur sekali lagi....tiada siapa yang minat melampau dalam bab antik ni...jadi tercampak pulak pada saya....tp ada juga saya membeli bagi menganti atau melengkapi koleksi terdahulu.

No comments:

Post a Comment