Wednesday, January 13, 2010

FORGET ME NOT.....





Koleksi cawan dari negara German ini yang tertulis perkataan bertinta emas..."FORGET ME NOT"...ini adalah antara koleksi yang paling saya sayangi dan menjadi cinta hati saya....cawan ini nipis seakan eggshell...berona putih gading dan d gandingkan dengan merah samar....potongan nya agak ringkas....saya memperolehi set ini dari rumah sepupu nenda saya.....set ini terpelihara di dalam lemari hiasan...di kesahkan cawan ini telah wujud sejak sebelum perang dunia pertama....mungkin cawan ini di keluarkan pada sekitar tahun 1910...saya mempercayai cawan ini di bawa dari indonesia...kerana ketika itu batavia atau jakarta masih kepunyaan british....jadi mungkin set german ini di bawa masuk dari batavia.....kepastiaan nya masih lagi samar.....tapi yang pasti cawan ini berasal dari german dan di hasilkan sebelum perang dunia kedua...kalau ia tidak di lahirkan sebelum perang dunia pertama...

No comments:

Post a Comment