Tuesday, December 21, 2010

Bunga bunga sahara......










Lama saya x mengunjungi rumah rehat ini.....agak sibuk kebelakangan ini....baru2 ini ketika pulang ke a.star....saya sempat membawa pulang satu lagi set minum petang untuk 6 orang keluaran "newhall hanley"....set ini bercirikan sentuhan art deco. rekabentuk dan ragam hias ini amat popular sekitar awal abad ke 20...1910 to 1930...set ini adalah hadiah dari tempat bekerja moyang saya untuk satu acara keraian...set ini dah lama tersorok dan hampir di lupakan oleh ahli kluarga saya.....tp tahu ajalah mata pemburu antik pml...mana tempat mata x nampak....setelah di selongkar di cari di gosok....dapat la 1 teko, 6 cawan n piring, 6 piring desert, 6 piring kuih, 1 cake plater, 2 pinggan bujur, 1 creamer jar..

tapi set ni dah lama saya jumpa....hampir 3 4 tahun lalu....skrg ni kalau saya balik ke a.star....hanya mampu tersenyum ....sbb nya dah hampir semua rumah kaum keluarga saya dah korek....selamat...kalau x habis jahanam dik banjir...hanyut lagi....soon saya akan paparkan koleksi lain yang menjadi kesayangan saya juga........tahun baru x lama lagi....

SELAMAT TAHUN BARU MASEHI.....2011

No comments:

Post a Comment