Tuesday, July 13, 2010

APA ADA DI SEBALIK ALMARI.......


Bersawang bersepah "umah" ku yang satu ini......hikhik.....tajuk diatas?...hurmmm faham2...mesti ramai yang nak tau kan....ini adalah almari yang di hadiah kan oleh seorang teman secara tidak sengaja beberapa minggu yang lalu ketika saya "menjalan kan tugas2 khas" di melaka.....alkisah nya almari ini telah di letakkan di bahgian luar rumah di bawah porch.....jd saya pun x la berhajat nak memiliki seperti kelaziman nya.....tetapi ketika nak langkah balik....nenek kawan saya membuat tawaran hebat..." nie almari lama nenek x nak dah...tp kalau rasa nak amik..boleh la..sbb kata nya minat simpan brg lama2 yer......" begitu la bunyi ayat nya....jd apa lagi...saya pun x malu...terus usung masuk keta....prang...satu cermin sisi telah pecah....hukhuk kesian...x pa....balik la ke kl dengan memandu dengan badan mcm robot....tegak jer...hikhik...sampai kl terus hantar kedai tukar cermin....siap shj 2 hari kemudian terus angkut balik...n isi la dgn segalan barang yg bersepah kat umah......bertambah la lagi perabot gaya "art deco" di rumah kita.....:)



Antara yang di sumbat di dalam lemari ni....adalah set2 gelas2 buatan german...yang ini set german bintat....rasa nya ada juga di koleksi ezany.....bahgian bawah jug atau gelas.....ada rupa bijik2 mcm pasir sebagai hiasan....ragam hias lebih kepada bersifat geometri yang simple tapi anggun....gelas ini femes pada tahun2 1950an...tp tu la kerana terlalu halus buatan nya...gelas ini agak tipis kaca nya....jadi nak pakai pun kena pose2 mcm wanita mmelayu terakhir....hikhik





nanti kan episode akan datang yer....(tah bila kala bulan mengambang)...oh yerr....buat teman2 yang nak kan lemari pesen2 mcm ni....yang dalam keadaan asal....boleh la email ker saya....sbb nya kawan saya ni dah mula suka pulak p cari lemari2 pesen2 mcm ni......my email......mukhriz_iskandar@yahoo.com

4 comments:

  1. salam taj..
    as usual..saya kalau tengok lemari lama..semua cun2 belaka..pasaipa ler makcik tu tak bagi kat saya jer..hikhik..kaler lemari tu cam cerah jer taj?..tak bape clear ler..nanti kasi zoom skit..tapi best ler..banyak set tu yang boleh isi..
    set germany pun lawaa di mata saya, penah jumpa seketui terkontang kanting di apekss..tapi tak bawak balik..insyaAllah nak gak cari yang sempurna..can you help me taj?..hehe..

    ReplyDelete
  2. salam encik taj,
    cantik le lemari..memang bertuah berkenalan dengan nenek-nenek tu kan...tak sia-sia siratulrahim yang terjalin..hekhekhek...nak kecek jugak ni...tak aci arr yatt sorang ekekekekekeke...pe pe pun tahniah la ye..marbeles... jap nak teropong jap...di bawah itueww macam maknenek ni punyer kangkung alaa kangkungg...

    ReplyDelete
  3. salam taj..memang cantik..memang mengoda..memang terpesona memandang,setanding dgn barangan yg ada didalamnya..

    ReplyDelete
  4. salam....mmg la yatt...set germany nie dr dulu mendapat tempat di hati saya....cuma yang x sanggup nak jaga dia...nipis sgt...hikhik...almari tu owner dia dulu2 cat kaler cream...satu set ngan furniture satu umah..tahun 60 an mcm tu...kira depa lagi awal mengapditasika gaya "english cottage"...kak aida..lam almari tu main sumbat jer apa yg bersepah kat umah...x susun sgt pun...hikhik.....abg sharif..almari nie saya suka kat kaki dia dan keluk di kepala almari...n d best part kaca dia adalah "blow glass"...still nampak air bubble dia...tu yg buat lawa tu!!

    ReplyDelete